Przejdź do treści

    Zdjęcia produktowe do sklepu internetowego

    Profesjonalne zdjęcia produktów są niezwykle ważne. To właśnie na ich podstawie klienci decydują, czy dany produkt jest godny ich uwagi. Dlatego warto zadbać o fotografie, które przyciągną uwagę potencjalnych klientów.

    Skąd wziąć zdjęcia?

    Zacznijmy od początku. Jeśli nie masz czasu, sprzętu i warunków do wykonania zdjęć – możesz zatrudnić do tego celu agencję lub freelancera specjalizującego się w fotografii produktowej.

    Jeśli chcesz zrobić zdjęcia samodzielnie, potrzebny będzie odpowiedni sprzęt fotograficzny (aparat bezlusterkowy, lustrzanka, smartfon) oraz oświetlenie. Przed zrobieniem zdjęć, zdecyduj jak ustawić fotografowane przedmioty. Zastanów się też nad sposobem prezentacji. W przypadku ubrań najlepiej wykorzystać manekiny lub „żywych” modeli. Do fotografii średniej wielkości produktów przydatny będzie stół bezcieniowy.

    Jak zrobić zdjęcia?

    Odpowiednie oświetlenie jest kluczowe dla uzyskania profesjonalnych zdjęć. Użyj lampy błyskowej lub wewnętrznego oświetlenia, aby rozproszyć światło. Warto wybrać neutralne środowisko. Możesz też zastosować białe tło, co zapewni równomierne oświetlenie.

    Jakość wykonanych zdjęć głównie zależy od wyboru odpowiednich ustawień w aparacie – najlepszy efekt ostrości da Ci wartość przysłony w granicach F8-F10.

    Podsumowanie

    Planując sesję zdjęciową dla swojego sklepu internetowego, zastanów się, czy chcesz zatrudnić profesjonalnego fotografa, czy zrobić zdjęcia samodzielnie. Następnie wybierz odpowiedni sprzęt fotograficzny i oświetlenie. Przygotuj też produkt i jego otoczenie. Pamiętaj o odpowiednich ustawieniach aparatu, które pomogą Ci uzyskać jak najlepsze zdjęcia. Dzięki temu Twoje produkty będą prezentowały się profesjonalnie, co z pewnością przyciągnie uwagę potencjalnych klientów.

    Jeśli przebrnąłeś/aś do końca – zachęcam Cię zatem do lektury mojego poprzedniego artykułu dotyczącego SEM w praktyce. Jeśli chcesz abym wykonał dla Ciebie stronę internetową, blog lub sklep oparty o CMS WordPress –skontaktuj się ze mną.