Profesjonalnie zaprojektowana strona internetowa jest dzisiaj w zasadzie podstawowym elementem dobrze funkcjonującego biznesu. Oprócz treści (tutaj dowiesz się więcej na ten temat) ważny jest również wygląd strony internetowej. Jedną z koncepcji tworzenia stron WWW WordPress jest projektowanie witryn one-page. W tym artykule opowiem pokrótce czym są właśnie takie witryny oraz jaka jest ich rola.
Czym jest strona One-page?
One-page to witryna nie zawierająca podstron. Składa się ona z treści, do której przekierowują odnośniki w menu głównym. W zależności od motywu i określonych stylów – po kliknięciu elementu w menu, zostaniemy odesłani do odpowiedniej sekcji.
Zalety i wady one-page
Strony tego typu są estetyczne i przejrzyste, ich konstrukcja pozwala na szybkie znalezienie interesujących materiałów. Ich konstrukcja sprawia że nie muszą zawierać zbędnych informacji. Są one również znacznie przyjaźniejsze urządzeniom mobilnym z racji ich niskiego skomplikowania. One-page mają również swoje wady takie jak: ich rozbudowa często wiąże się z przeładowaniem treścią oraz są trudniejsze do pozycjonowania.
Zastosowanie one-page
One-page świetnie sprawdzą się jako wizytówki firmowe oraz produktowe landing page. Polecał bym je szczególnie w przypadku startujących lub mniejszych firm. W przypadku bardziej rozbudowanym projektów zalecam stworzenie „pełnowymiarowej” witryny z podstronami 🙂
Zachęcam Cię również do lektury mojego poprzedniego artykułu dotyczącego optymalizacji SEO w WordPress. Jeśli chcesz abym wykonał dla Ciebie stronę internetową one-page opartą o CMS WordPress – skontaktuj się ze mną.